hair color at home 950x543 hair color at home 768x432

צובעת שיער לבד לראשונה? המדריך

מאת: מאיה לזר, מנהלת הדרכה גרנייה

אם מעולם לא צבעת את שיערך לבד והחלטת לצבוע את שיערך לבד בבית, זה המדריך המושלם עבורך! בכתבה הבאה תמצאים טיפים איך לעשות את זה נכון.

כיצד להימנע ממראה שיער דהוי וגוון לא אחיד? 3 טיפים לאיזון צבע השיער!

כולנו יודעים שאין כמו צביעת שיער אצל הספר בין אם אנו מסתכלים על התוצאה המושלמת שלרוב כוללת גם תספורת ופן ובין אם בפינוק מסביב שכולל עיסוי בחפיפה לצד הגשת ההפוך המפנק. יחד עם זאת, יותר ויותר נשים, בוחרות לצבוע את השיער לבד בבית בשביל לחסוך כסף, זמן או אפילו בשביל להגדיל את התדירות.

בין אם את צובעת את שיערך על מנת להסתיר שיער לבן שצמח ובין אם את צובעת בכדי לרענן את גוון השיער שלך ולהעניק לו ברק וזוהר, בשני המקרים את יכולה לעשות את זה לבד בבית! ויש לנו גם חדשות טובות – זה לא כל כך קשה ואפילו מהנה!

אז לפני שנתחיל במלאכת הצביעה, או צריכים לבחור את הצבע התאים ביותר לשיער שלנו ולצרכים שלנו:

כיסוי שיער

קיימים בשוק מגוון צבעים החל מכיסוי מלא ועד כיסוי חלקי. אם את בעלת שורשים לבנים הנראים לעין, מומלץ שתבחרי בצבע המיועד לכיסוי מלא – 100%. אם מדובר בכמה שיערות לבנות בודדות ששזורות לך בשיער במקומות שונים יספיק לך צבע עם כיסוי חלקי של כ-70%. צבע מסוג זה יטשטש את השערות הלבנות ויעניק לשיערך מראה טבעי ובריא.

אמוניה

רוב צבעי השיער מכילים אמוניה. האמוניה היא הרכיב בצבע שמעניק לו את הריח והיא זו שאחראית על פתיחת הקטיקולה (המעטפת) של סיב השערה ומאפשרת לצבע לחדור לעומק השערה ולשנות את הפיגמנט שלה.

צבע שיער המכיל אמוניה יעניק לנו כיסוי לאורך זמן רב יותר אך מכיוון שהוא פותח את שכבת המעטפת של השערה, בשימוש לאורך זמן עלול לפגוע מעט במראה החיוני של השיער. עם השנים, פותחו צבעים ללא אמוניה, אשר נחשבים בריאים יותר ולכן גם יוצרים מראה בריא יותר, בעל צבע בוהק יותר ומשאירים את השיער רך למגע. יחד עם זאת, צבע ללא אמוניה ידהה מהר יותר.

אז איך בוחרים?

אם את צובעת את שיערך בפעמים הראשונות, ואת מעוניינת להוסיף זוהר וברק לגוון הטבעי, העדיפי שימוש בצבע ללא אמוניה. אם תדירות הצביעה שלך היא גבוהה מכיוון שצומחים לך שורשים שמפריעים לך במהירות, בחרי צבע המכיל אמוניה, כזה שיאפשר לך מרווח זמן גדול יותר בין צביעה לצביעה.

בחירת גוון

לפני שניגש לבחירת הגוון, חשוב להסביר שבצביעה ביתית לא ניתן לשנות את גוון שיערך באופן קיצוני. אם את בעלת שיער חום ומעוניינת להפוך לבלונדינית – עשי זאת אצל הספר. בצביעה ביתית, אנו יכולים לשנות את הגוון בטון 1 או 2 יותר או פחות ולא מעבר. בצביעת שורשים מומלץ לנסות לבחור את הגוון הדומה ביותר לגוון שערך. במידה ואת מתלבטת, העדיפי את הגוון הבהיר יותר.

צבעי השיער ממוספרים במספרים בעלי 2-3 ספרות עם נקודה מפרידה באופן הבא: X.YZ למשל: 5.67

  • הספרה שלפני הנקודה מציינת דרגת הבהירות או הכהות של הצבע כש-1 זה הכהה ביותר (שחור) ואילו 10 זה הבהיר ביותר (בלונד)
  • הספרות שאחרי הנקודה מייצגות את ריכוז התת גוון שבצבע. הספרה הקרובה יותר לנקודה תהיה בריכוז גבוה יותר מהספרה האחרונה.

אלה הם תתי הגוון:

  • 0 = טבעי
  • 1 = אפור
  • 2 = סגול
  • 3 = זהב
  • 4 = נחושת
  • 5 = מהגוני
  • 6 = אדום

בדוגמא שלנו (5.67), הגוון יהיה חום לא כהה מידי ולא בהיר מידי (5) ותת הגוון שלו יהיה מהגוני (6) ומעט מעט אדמוני (7).

עכשיו, אחרי שבחרנו את צבע השיער שהכי מתאים לשיער שלנו ולצרכים שלנו, הגיע הזמן להתחיל לצבוע!

כדאי לדעת: ביחד עם קרם הצבע, יש לערבב מי חמצן עם האחוז המתאים. כדי לא להסתבך עם התאמה, מומלץ לרכוש ערכה המכילה בתוכה חמצן התואם למספר הצבע. בנוסף, כדאי לסיים את הצביעה עם מסכת הזנה המתאימה לצבע, מעשירה את השיער ומעניקה לו רכות וברק אינסופי. גם את מסכת ההזנה ניתן למצוא בתוך הערכה.

המדריך המהיר

  1. העדיפי לא לצבוע את שיערך בסמוך למועד חפיפתו. המתיני לפחות יום אחד לאחר חפיפה כך שהסבום (השומן) שהשיער מפריש באופן טבעי יעטוף את השערה, יגן עליה ויתרום למראה המבריק.
  2. לפני תחילת הצביעה, יש להסיר תכשיטים או אביזרי עיצוב שיער עשויים ממתכת.
  3. יש לשים כפפות במהלך הצביעה.
  4. חובה לבצע מבחן רגישות והתראת אלרגיה 48 שעות לפני כל שימוש במוצר לצביעת שיער.
  5. מרחי שכבה נדיבה של לחות במסגרת הפנים, בסמוך לשורשי השיער ועל האוזניים על מנת למנוע הכתמה של העור מנזילות צבע. כמו כן, הניחי מגבת על כתפייך כדי לשמור על הבגדים נקיים.
  6. סרקי את השיער לפתיחת קשרים וחלקי אותו ל-4 קבוצות כדי שיהיה לך נוח יותר למרוח את הצבע. מומלץ להתחיל עם החלקים האחוריים של הראש שקשה יותר להגיע אליהם ורק אחר כך לעבור לחלק הקדמי.
  7. פתחי שבילים בכל קבוצה ומרחי צבע על שורש השיער משני צדי השביל. השתדלי לפתוח שבילים ישירים על מנת לצבוע באופן אחיד.
  8. אספי את השיער בקלילות (לא למתוח) והמתיני 30-40 דקות לפי הוראות היצרן. הימנעי מהמתנת יתר עם הצבע על השיער.
  9. סיום ההמתנה שטפי את הצבע מהשיער ביסודיות ובסיום השתמשי במסיכה להחזרת הרכות לשיער.

טיפ

בסיום הצביעה, סרקי את השיער עם מברשת בעלת שיניים רחבות. כך תחדירי את הצבע גם לאזורים שלא הגעת אליהם קודם ותתרמי למראה אחיד יותר.

בהצלחה!