אישה לובשת חולצה לבנה קטן אישה לובשת חולצה לבנה קטן

מתחמם: כך נשמור על גופינו מהקיץ

טיפים לשמירה על הגוף בקיץ - החל מדאודורנטים ועד שמירה על עור הפנים.

מתחמם: כך נשמור על גופינו מהקיץ

שמש. קיץ. חום. ישראל. כולנו אוהבים את הקיץ, כולנו מתלוננים על החום הכבד. מפקירים את גופינו באהבה לקרני השמש על החוף כדי להיות שזופים יותר, אך סולדים מהן בעת פעילות ספורטיבית, ממנה אנחנו חוזרים נוטפי מים ועם ריח גוף מורגש. כולנו פורעים את השיער בסטייל על חוף הים, כדי לתפוס קצת "גווני שמש". אוהבים את הצבע החדש והבהיר יותר שנוסף לשיערנו בקצוות ("לוק של גולש", נגיד בחיבה) אך נתאכזב למחרת ממגע השיער היבש. "שיער הגולש" יהפוך פתאום ל"שיער שרוף," ונתהה אם כדאי לגזור את הקצוות.
כאלה אנחנו. מנהלים יחסי אהבה- שנאה עם השמש הקופחת. מחפשים את קרבתה אך מנסים להימנע מתופעות הלוואי. איך אפשר לנטרל ריח גוף רע לאורך זמן?
הגוף שלנו מגיב לחום ולשמש בדרכים שונות, חלקן מידיות וחלקן ארוכות טווח. בניגוד לעור, עליו נראה את תוצאות החשיפה לשמש לאחר תקופות ארוכות, לעיתים גם שנים, קיימות תגובות מיידיות, כאשר המרכזית מביניהן היא ההזעה. הגוף מפריש מים שתפקידם לקרר אותנו בחום הכבד, והמפגש עם שכבת חיידקים ולכלוך על העור שלנו יוצר את אותו ריח לא נעים. רמת הריח וחוזקו משתנה מאדם לאדם, אך הדעה כי זיעה וריח גוף הם טרדה שיש להימנע ממנה, משותפת לכולם.
ומה קורה כשהגוף "משתגע" משינויי הטמפרטורה שאופייני לאורח החיים שלנו בקיץ? אותם מעברים בין המשרד הממוזג לרחוב הלוהט; מהרכב הקריר לחוף הים המהביל, וחוזר חלילה? לגופינו מערכת ביולוגית לוויסות חום הגוף. בעזרת פעולות מסוימות, כגון הזעה, הגון שומר על טמפרטורה קבועה. כאשר הטמפרטורה משתנה בתכיפות גבוהה, הגוף יגביר את מהלכיו אלה, על מנת להתאים את עצמו לסביבה המשתנה.
מה עלינו לעשות כדי למזער את נזקי השמש והחום, לנטרל את תופעות הלוואי ולהישאר עם ההנאה נטו? הנה מספר טיפים ששווה לאמץ, כדי לצלוח בשלום את העונה החמה:
הצטיידו בדיאודורנט בעל עמידות גבוהה לאורך זמן ובשינויי טמפרטורה גבוהים. ליעילות מקסימלית, השתמשו בו על גוף נקי.
שאלת מיליון הדולר: דאודורנט ספריי או רול? כעיקרון, מדובר בהעדפה אישית ובהתאמה לשגרת היומיום שלכם. העמידות והאפקטיביות זהה.
בחרו בגדי קיץ מבדים נושמים, כגון כותנה או ויסקוזה, שינדפו את הזיעה מגופכם במהירות ולא "יכלאו" אותה על פני העור.
כאשר אתם עומדים לצאת אל השמש, הקפידו להשתמש בקרם הגנה. לחילופין, ניתן להשתמש באיפור או קרמים מטפחים המכילים מקדם הגנה.
על מנת לוודא שעורנו מוגן תמיד, יש לחדש את מריחת קרם ההגנה מדי שלוש שעות, ללא קשר לגובה ה-SPF המצוין על האריזה.
עומד בפניכם יום משרדי? מתכוננים לסידורים בתוך קניון ממוזג? אויר המזגנים הדחוס מייבש את העור. הקפידו על מריחת קרם לחות המתאים לסוג העור שלכם.
הקפידו לקחת אתכם כובע כאשר אתם מבלים מחוץ לבית. מעבר להגנה מפני התייבשות, הכובע יגן על השיער ועל עור הפנים.
שתו הרבה מים! זה אמנם נשמע שחוק, אך שתיה בכמות הרצויה תשמר את הלחות הטבעית בתוך העור שלכם ועל הדרך תגרום לו לזהור. יתרה מכך, שתיה מרובה מונעת התייבשות ומעניקה חיוניות ליתר פעולות הגוף.

מאת: עדי פרג'י, מדריכה ראשית גרנייה